Uurimistöö algimpulsiks oli Ameerika kriitiku Susan Sontagi 1970. aastal kirjutatud tekst plakatikunsti kohta, kus ta tõi välja selle meediumi parasiitliku olemuse ning tsitaatide kasutamise. Lisaks soovile püüda seda mõtet laiendada plakatikunstilt graafilisele disainile üldisemalt, hakkas mind huvitama, millised võiksid olla selle ‘parasiitluse’ tunnused tänapäevases graafilises disainis ning mil moel rakendatakse tsiteerimist. Võttes vaatluse alla nii vanema kui uuema aja Eesti graafilisest disainist ja reklaamivaldkonnast pärinevad näited, analüüsin erialasisest visuaalset ja sisulist laenamist, kopeerimist, kohandamist, taaskasutamist – aproprieerimist Eesti graafilises disainis.

AUTOR

Ulla Väljaste

JUHENDAJA

Indrek Sirkel

MEEDIUM

Trükis

FORMAAT

A4

TEHNIKA

Risoprint

KÕIDE

Klamber